Hvor mange trailer findes der til en lastbil

sætte trailer til din lastbil

I 2009 designede operatøren Denby Transport en B-Train (eller B-Double) lastbil med en længde på 83 ft lang (25,25 m) kaldet Denby Eco-Link for at vise fordelene ved et sådant køretøj, hvilket var en reduktion i trafikulykker og resulterer i færre dødsfald i trafikken, reduceres udledningerne som følge af den ene traktor, der stadig anvendes, og der kræves ingen yderligere motorvejsinvesteringer. Desuden hævdede Denby Transport, at to Eco-Links ville erstatte tre standard lastbil, mens den begrænsede sig til den nuværende britiske vægtgrænse på 97.000 lb, hævdes, at Eco-Link ville reducere kulstofemissionerne med 16% og stadig kunne halvere Antallet af ture, der er nødvendige for samme mængde last, der transporteres i konventionelle lastbil. Dette er baseret på det faktum, at for konventionelle lastbil, der er lette, men store, såsom toiletpapir, plastflasker, korn og aluminiumskasser, løber de fra lastrummet, inden de når vægtgrænsen. På 97.000 lb, i modsætning til 132.000 lb, der normalt er forbundet med B-tog, udøver Eco-Link også mindre vægt pr. Aksel på vejen sammenlignet med den standard seks-aksede 97.000 lb lastbil.

Vælg den rigtige trailer til din type lastbil

Køretøjet blev bygget efter, at Denby Transport troede, at de havde fundet en lovgrænse i den nuværende britiske lovgivning for at gøre det muligt at bruge Eco-Link på offentlige veje. Den relevante lovgivning vedrørte konstruktions- og brugsforskrifterne for vejkøretøjer fra 1986. I 1986-forordningerne hedder det, at “visse køretøjer” må have tilladelse til at tegne mere end en trailer og kan være op til 25 ft. (25,9 m). [Tiltrækning nødvendig] Retlige bemærkninger hængte angiveligt til definitionen af ​​et “trækkraftværk” med denby forberedt på at hævde, at den anden trailer på Eco-Link var en. Transportafdelingen var af den opfattelse, at dette refererer til at genvinde et køretøj efter en ulykke eller sammenbrud, men forordningen siger ikke udtrykkeligt dette.

Under BTAC ydelsestest blev Eco-Link givet en “fremragende” rating for dens præstationer i manøvredygtighed, produktivitet, sikkerhed og emissionstest, og erstatter almindelige lastbil i mange henseender. Private forsøg havde også vist sig, at Denby-køretøjet havde en 20% kortere stopafstand end konventionelle lastbil med samme vægt på grund af at have ekstra aksler. Det aktive styresystem medførte, at Eco-Link havde en drejningscirkel på 12,5 m, det samme som en konventionel lastbil.

Trailer kan fås i mange modeller til lastbiler

Selvom Department of Transport råder over, at Eco-Link ikke var tilladt på offentlige veje, gav Denby Transport politiet en advarsel om tidspunktet for og ruten for prøvekørslen på den offentlige motorveje samt om deres stilling skriftligt til det østlige Traffic Area Office. Denby Transport forbereder den 1. december 2009 på at drive Eco-Link på offentlige veje, men dette blev afkortet, fordi politiet trak påhængskøretøjet over, da det forlod portene for at teste det for dets lovlighed “at undersøge nogen … lovovertrædelser, der kan findes “. Politiet sagde, at køretøjet var ulovligt på grund af dets længde, og Denby Transport blev serveret med en meddelelse fra Vehicle and Operator Services Agency (VOSA) inspektør for at fjerne køretøjet fra vejen til inspektion. Efter at have vendt tilbage til gården, blev Denby Transport formelt anmeldt af Politi og VOSA om, at lastbilens lastbil ikke kunne bruges. Hverken Eco-Link eller nogen anden B-Train er siden blevet tilladt på UK-veje. Dette har dog givet anledning til, at Department for Transport foretager et skrivebordstudium på lastbil, hvilket har resulteret i den længere sætte trailer til din lastbil, der blev påbegyndt i 2012.